tisdag 10 mars 2009

Tisdag

Idag e jag trött.. Fattar inte riktigt varför, gick å la mig igår kring 20 över 9 å somnade kanske kring kvart i 10. Måste juh vara att jag sovit för länge. Det var tom så att jag snoozade i morse och det har jag inte gjort på evigheter. Brukar vakna nån minut före klockan ska ringa. Men men det e väll sånt som händer. Igår när jag kom hem från jobbet for jag å Olivia å Saga å handlade på coop. Man blir juh faen förrvirrad av den affären nu för tiden, ingenting står där det brukar, dom har juh vänt på hela butiken typ. Körde med självscaning och till min förvåning när jag tittade på kvittot efter att jag hade betalat så hade jag scannat några saker som jag inte ens hade köpt, så då var det bara att vända igen å säga till i kassan. Kände mig rätt så jävla kass faktiskt.
Alva sa pappa flera gånger igår, fastän jag har sagt åt henne ett antal gånger att vi inte använder sånna fula ord ;) nä men allvarligt så var juh detta väldigt roligt, tycker juh att hon e så liten och man förväntar sig juh inte att det ska komma några ord än men hon e juh ändå ett halvår :D Kommer då inte ens ihåg när Saga sa sitt första mamma eller pappa, man glömmer fort sånna saker. Det e juh ändå inte så länge sedan hon var en liten plutt som Alvis. Men nu pratar juh Saga på som bara den, hon härmar allt man säger och härom dagen så skulle jag torka av spisen och sprutade på rengöringsmedel innan, efter ett tag hör jag att det kommer samma ljud ur Sagas mun som det låter när man sprutar med rengöringen. Höll på att skratta ihjäl mig.. Hon var så himla söööt...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har man haft lunch så man e helt proppandes proppmätt.. Har bara halva dagen kvar å det känns som skönt.. Hittade ett recept på en maträtt med fläskfile å lite annat smarrigt som jag hade tänkt att prova imorgon, det behövdes en viss förberedning dagen innan så jag får väll helt enkelt fixa det idag :D Hade tänkt att pressa in en liten promenad oxå ikväll så jag hoppas att det inte hinner bli kallare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar