tisdag 19 maj 2009

Tisdag

Två helt underbara dagar har det varit.. Söndan var vi på kalajs då B´s bror fyllt år.. Vädret var helt underbart och vi satt ute hela tiden, när vi kom hem blev det att rensa lite ogräs i blomrabatten gjorde ingenting eftersom att solen sken rakt på och det var rätt så vindstilla.. Hade Sagis rännandes vid mig hela tiden å hon hittade på en massa bus som vanligt så då blev det apan för henne :D Hon var massor trött å somnade med apan under armen nästan lika snabbt som hon landat på kudden. B hade farit iväg till Jävre för att köpa en ny bilstol åt Alva så jag passade på att gå ut å sola lite mer.. Sen kom min syster anna och lilla Linnea förbi.. Vid middagen så började B helt plötsligt gapskratta å tittade mot mitt bröst jag fattade ingenting men insåg när jag varit på toan å kollat att jag hade juh bränt mig massor.. Kändes ingenting men jag var röd som en tomat som ett V över bröstet.. Såg faktiskt rätt konstigt ut men det hade då försvunnit nästan helt till dagen efter..

Måndagen var det juh lika fint väder så det blev att vara ute hela den dagen me.. Jag å Olivia var en sväng på Kupan och fyndade faktiskt ett grilljärn som man värmer på spisen, ett sånt som jag alltid har velat ha men som jag tyckt har varit för dyrt.. Nu fick jag betala 25 kr för det så jag var väldigt nöjd.. Sen hittade jag två tavlor som jag verkligen ville ha men jag hade inte tagit med mig så mycke pengar så jag hade inte råd :( får fara dit nån annan dag å hoppas på att ingen har köpt dom... Sen på eftermiddan hade Olivia match i Norrfjärden så då for vi dit å kollade.. Saga var som ett vilddjur å sprang omkring där på planen, hon ville juh spela med storasyster så klart men det fick hon inte för mamma.. Matchen gick då bra iaf och det blev 2-2 blev deremot inga mål för Olivia men det e juh mindre viktigt =)

I veckan jobbar jag bara tis, ons tors sen e jag lång ledig.. Det ser jag verkligen fram emot :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar